Zo študentskej perspektívy – Piata loď

O filme Piata loď sa od jeho uvedenia do kín popísalo všeličo: že je to "dojímavý, poetický, hravý aj napínavý film", že je "novým klenotom slovenskej kinematografie", "dielom šikovných žien" a pod. Čo si o filme myslia druháci Katedry audiovizuálnych štúdií?

Študentské konfrontácie 2017 – hraný a animovaný film

Katedra audiovizuálnych štúdií, Ateliér filmovej a televíznej réžie a Ateliér animovanej tvorby srdečne pozývajú na druhé kolo tohtoročných Študentských konfrontácií, ktoré budú venované hraným a animovaným filmom študentov FTF VŠMU. Projekcie sa uskutočnia v piatok 28. 4. od 9.00 v malej kinosále Barco. Vítaní sú nielen študenti a ich pedagógovia, ale aj široká verejnosť.

Týždeň slovenského filmu očami študentov...

Poslucháči prvého ročníka Katedry audiovizuálnych štúdií sa prvý raz ako diváci, prípadne diskutujúci, zúčastnili aprílového Týždňa slovenského filmu. Niektoré ich názory na podujatie boli až prekvapivo kritické. Čítajte!

Študentské konfrontácie 2017 – dokumentárny film

Katedra audiovizuálnych štúdií a Ateliér dokumentárnej tvorby srdečne pozývajú na prvé kolo tohtoročných Študentských konfrontácií, ktoré budú venované najmä dokumentárnemu filmu. Projekcie sa uskutočnia v piatok 21. 4. od 8:30 v miestnosti č. 409, prezentácie od 13:00 v Barcu. Vítaní sú nielen študenti a ich pedagógovia, ale aj široká verejnosť. Tešíme sa na vašu aktívnu účasť.

Cena Petra Mihálika

Tohtoročný Týždeň slovenského filmu (3. - 9. apríl 2017) začal hneď dvomi sprievodnými podujatiami, venovanými filmovej teórii a kritike: Seminárom "Peter Mihálik po tridsiatich rokoch" a Panelom o slovenskej filmovej vede 2016. Na večernom slávnostnom otvorení Týždňa slovenského filmu bola udelená Cena Petra Mihálika za celoživotný prínos, resp. výnimočný počin v oblasti slovenskej filmovej vedy. Cenu vytvoril umelecký sklár Paľo Macho. Cenu získal muzikológ, hudobný skladateľ a režisér Juraj Lexmann.

Čo si myslím o slovenskom filme... Piata loď a Únos

V marci prišlo do kín niekoľko slovenských noviniek. Piata loď, príbeh netradičnej detskej rodiny inšpirovaný skutočnou udalosťou (a podľa románu Moniky Kompaníkovej), je druhým hraným filmom režisérky Ivety Grófovej. Na festivale Berlinale získala cenu Krištáľového medveďa za najlepší film sekcie Generation Kplus. Únos režisérky Mariany Čengel Solčanskej bol taktiež inšpirovaný skutočnými udalosťami, ktoré sa odohrali v polovici 90. rokov, za éry rozkvetu slovenského mafiánstva a mečiarizmu.

Workshop filmovej kritiky

Chcete sa dozvedieť viac o štúdiu na Katedre audiovizuálnych štúdií? Príďte na Workshop filmovej kritiky!

Prijímacie pohovory pre Bc. a Mgr. stupeň 2017/2018

Máš záujem o študijný program Audiovizuálne štúdiá? Ponúkame bližšie informácie k dennému štúdiu na bakalárskom a magisterskom stupni v akademickom roku 2017/2018. BAKALÁRSKY STUPEŇ Na Katedre audiovizuálnych štúdií možno študovať študijný program Audiovizuálne štúdiá. Prijímačky sa konajú každoročne, pričom počet nových študentov nepresahuje číslo 10. Nízky počet študentov umožňuje počas štúdia individuálnejší prístup. Štúdium je bakalárske, denné a trvá 3 roky. Po absolvovaní bakalárskych štátnych skúšok absolvent získa titul bakalár. Mimoriadne talentovaní absolventi majú možnosť vykonať prijímacie skúšky na magisterské štúdium, ktoré trvá ďalšie 2 roky. Predpokladom pre prijatie je stredoškolské vzdelanie ukončené maturitou, znalosť jedného svetového jazyka, dobré ovládanie spisovnej slovenčiny a úspešné absolvovanie prijímacej skúšky. Od uchádzača sa očakáva základná orientácia v histórii domácej i svetovej kinematografie, oboznámenie sa so základmi všeobecnej estetiky v...

Nová kniha Martina Ciela: Film a politika

Monografia Film a politika (Ideológia a propaganda v slovenskom filme 1939 – 1989) skúma, ako a akými spôsobmi sa politika prejavovala v rôznych abnormálnych, neštandardných politicko-spoločenských situáciách a režimoch, ktoré existovali na Slovensku v rokoch 1939 až 1989. Akým spôsobom propaganda politickú ideológiu verbalizovala či zobrazovala, pričom propaganda je tu chápaná ako skrytá manipulácia s významami, symbolmi alebo emóciami s účelom ovplyvniť adresáta a vyvolať konkrétne predstavy a asociácie smerujúce k súhlasu s ideologickým zámerom. Monografia metodicky dekonštruuje taktiky a stratégie vzniku základných modelov propagandy. Opisuje ich formálne štruktúry a pôsobenie v kinematografii hranej, ale v neposlednom rade aj v spravodajskom filme. S využitím analýzy niektorých príznačných významových motívov (uniforma, vlak...) sa sústreďuje na filmové zobrazenie ideológie a na...

Zo študentskej perspektívy – Divák chtiac-nechtiac dramaturgom

Nielen Ladislav Mňačko má svoje Oneskorené reportáže. Ponúkame zaujímavú, tak trochu oneskorenú dialogická reportáž dvoch študentov audiovizuálnych štúdií - návštevníkov 18. ročníka Medzinárodného filmového festivalu Bratislava 2016.

Zo študentskej perspektívy – Najlepšie filmy roka 2016

Chodia naši študenti do kina? Čo sa podľa nich oplatí vidieť? Po minuloročnej ankete sme sa aj tento rok rozhodli zistiť, ktorých 5 filmov je podľa študentov Katedry audiovizuálnych štúdií najlepších za rok 2016.

O ľuďoch a snoch – nová kniha Zuzany Mojžišovej

Pedagogička KAS Zuzana Mojžišová píše do rôznych periodík texty o filme a literatúre, venuje sa odbornej a jazykovej apretácii, je šéfkou študentského časopisu Frame a autorkou beletristických knižiek a odbornej publikácie Premýšľanie o filmových Rómoch. Jej najnovšia knižka je zbierkou uverejnených filmových recenzií.

Čo si myslím o slovenskom filme... Finále a IMT Smile a Lúčnica: Made in Slovakia

V rámci bohatej jesennej úrody sa v kinách objavili dva diametrálne odlišné dokumenty: záznam spoločného koncertu skupiny IMT Smile a umeleckého súboru Lúčnica (IMT Smile a Lúčnica: Made in Slovakia, réžia P. Janík) a konfrontácia dvoch generácií futbalových reprezentantov - z Majstrovstiev Európy v roku 1976 a 2016 (Finále, réžia D. Milko, P. Korec). Čo si o filmoch myslíme na Katedre audiovizuálnych štúdií?

Čo si myslím o slovenskom filme... Nespoznaný

V novembri prišiel do kín nový dokumentárny film Mira Rema Nespoznaný. Po predchádzajúcich filmoch Cooltúra a Pohoda, okolo ktorých sa rozvírila diskusia o cenzúre a ktoré dostali nálepku kontroverzných, problematických, autorsky nevysporiadaných filmov, Nespoznaný prináša nové otázky na tému citlivosti, bulvárnosti a pod. Keďže sme si chceli vytvoriť vlastný názor, vybrali sme sa tiež do kina.

Zo študentskej perspektívy – Áčko

Na pôde Filmovej a televíznej fakulty VŠMU sa každoročne koná študentský festival Áčko. Aj študenti Katedry audiovizuálnych štúdií pravidelne participujú na festivale – či už pri predvýbere filmov, v porote alebo v organizačnom tíme. Ako dopadol tohtoročný festival?